Opgeblazen na het eten? 10 Tips om het te verminderen!

Je kent dit gevoel misschien wel. Heb je net lekker zitten eten ontploft je buik daarna. Je maakt  de knopen van je broek los om je buik meer ruimte  te geven. Of je komt  ’s morgens je bed uit  met een platte buik en in de loop van de dag merk je dat het steeds dikker wordt. Meestal heb je dan zo iets van wat doe ik eraan. Hier zijn 10 tips op jou op weg te helpen.

bloating-resized

1-Let op wat je eet. Misschien ben je wel intolerant voor bepaalde voedingsmiddelen.

2-Eet langzaam. Door gehaast te eten kan je lucht  gaan happen.

3-Drink gemberthee voor het eten. Gember helpt bij verbetering van je spijsvertering. Je maakt  gemberthee  door over een paar plakjes gember gekookt water te gieten. Laat het staan om te trekken. En drink het lekker op voor het eten.

4-Masseer SJ6. Het helpt bij vermindering van een opgeblazen buik. Je masseert dit punt ongeveer 2-4 minuten.

2013-11-26-acupuncturepoint_tripleheater6

5-Masseer je buik met de klok mee gedurende 2-4 minuten.

6-Maak een wandeling  na het eten. Een wandeling na het eten zorgt ervoor dat je spijsvertering beter op gang komt.

7-Probeer voeding te vermijden die zorgen voor veel gasvorming. Je kan denken aan knoflook, uien, kool, bonen en melkproducten.

8-Masseer Ren Mai 12 ongeveer 2-4 minuten. Het versterkt je maag en milt waardoor je minder last krijgt van een opgeblazen buik.

renmai12

9-Drink voor je maaltijd een theelepel appelcider in een glas water.

10-Vermijd koolzuurhoudende dranken.

Bij deze wens ik jou een minder opgeblazen buik toe !!!

Like ons op Facebook

Naominioma

Acupuncturiste Naomi Nioma Welkens blogt omdat ik je via deze weg wil inspireren op het gebied van simpel en zo natuurlijk mogelijk leven. Veel plezier!

Like ons op Facebook

Vind je dit artikel inspirerend? Deel het op Facebook, Twitter of stuur het door naar een vriend of vriendin. Klik op onderstaande knoppen. Sharing = Caring

4 thoughts on “Opgeblazen na het eten? 10 Tips om het te verminderen!

  1. Dank je wel Naomi, ik ga het eens uitproberen! Blijkbaar ben ik intolerant/ allergisch voor dingen die ik al zowat heel mij leven eet… ben nu 3 maanden aan vermijden, maar krijg per ongeluk nog wel eens wat binnen en heb dan dus oa een opgeblazen buik erna.

    Like

  2. Bedankt voor je reactie PraktijkvanUnen. Ik heb het alleen bij het eten van nachtschade, de opgeblazen buik is er lang niet altijd, dit is bij een enkel product. Wel altijd last van mijn keel. Ook van tong en hoesten/ benauwdheid.Ik ben het gaan vermijden omdat nachtschade ook van invloed zou zijn op spieren en gewrichten. Ik dacht dan kan ik beter die producten gaan vermijden (lees: vervangen) en proberen om van de medicatie af te komen die ik gebruik voor spieren en gewrichten.

    Like

Geef een reactie

